Kiszivárgott hírek szerint megszüntetnék a nemzetközi forgalomban veszteséges Pécs–Bécs IC-t, a Corvinust. Több politikus is tiltakozik a megszűnés ellen.
A baranyai, somogyi és zalai politikusok kiemelik, a Corvinus különösen fontos a térségnek a belföldi forgalom miatt, s hogy a 2010-es pécsi EKF miatt nem csak szimbolikus jelentősége van a nemzetközi összeköttetésnek.
A Corvinus IC helyett Bécsből a Zágráb IC-t tették a menetrendbe. A Bécs - Sopron - Szombathely - Nagykanizsa - Gyékényes útvonalon nincs is változás, csakhogy azután a vonat nem Pécs, hanem Zágráb felé megy tovább. Úgy tudni, az osztrák vasút kezdeményezte a változtatást, amelyet meg is tudok érteni. Nyilván nagyobb forgalmat várnak Zágráb - Bécs között, mint Pécs - Bécs között. A döntés eddig jó.
Amit viszont nem értek meg, hogy miért nincs egy vonzó vasúti személyszállítási rendszer a nyugat-magyarországi nagyvárosok között. A Pécs - Bécs közvetlen összeköttetés csak a város presztízse miatt kell, de a Pécs - Szombathely vonatnak fontos szerepe lenne a két régió életében. A Pécs - Nagykanizsa - Szombathely vonal magától adódik, szinte kötelező lenne ezen a vonalon jó szolgáltatást nyújtani. Itt mindenképpen érdemes lenne fejleszteni: 2 órás ütemes menetrend, korszerű járművek, jó buszos és vonatos csatlakozások kellenek.
A közlekedési közszolgáltatás megrendelője nálunk viszont nem igazán szeret előre menni. A Pécs és Szombathely közötti vonalakon közlekedő személyvonatok versenyképességéről nem igazán vagyok meggyőződve, mégis jobbára mindenütt megálló vonatok közlekednek ezeken a vonalakon. Érthetetlen ez a ragaszkodás a személyvonatokhoz, hiszen a dunántúli településszerkezet mellett a vasút nem hatékony. Aprófalvas térségekben lényegesen jobb, vonzóbb helyközi közlekedési eszköz a busz. A vasút erőssége másban van: az emlegetett szakaszon jó távolsági kapcsolatot képezhetne a Dél-Dunántúl és a Nyugat-Dunántúl között.
Azt már nem is merem mondani, hogy az igazán versenyképes Pécs - Szombathely gyorsvonatok gazdaságos és kényelmes dízel motorvonatokból állnának. Ez egyelőre utópia: távolsági forgalmú dízel motorvonat nincs az országban, de a környező országokban sem. Jobb híján a regionális forgalomra tervezett járműveket (több országban, pl. Romániában, Bulgáriában Siemens Desirót) használnak a távolsági forgalomban is.
Ha megindulna egy átállás, miszerint Pécs és Szombathely (-Sopron - Bécs) között ütemes távolsági közlekedés indul meg, miközben a személyvonatok helyett buszokra terelődik a helyközi forgalom, akkor minden közlekedési eszköz azt nyújtja, amiben jobb.