Decemberben nemcsak a vasúton volt menetrendváltás. A buszközlekedés is változott. Például Nagykanizsáról gyorsabban érnek a buszok Pestre. Erről még parlamenti vitában is szó esett.
Nagykanizsáról a buszok az M7-esen leggyorsabban 2 óra 24 perc alatt érhetnek Budapestre, az első megállóba, a Sasadi útra. A járatok többsége azonban ennél hosszabb ideig megy, több helyen áll meg.
Vonattal a legrövidebb menetidő 3 óra 22 perc Kelenföldre, a vonatok többsége azonban ennél hosszabb idő alatt teszi meg a távot. Egy tipikus gyorsvonati menetidő 3 óra 45 perc.
Felmerül a kérdés: melyik ágazaté a jövő? Pontosabban: mit rendeljen az állam inkább (Kanizsa - Bp. között): vonatot vagy buszt?
Nos, sajnos, a közeljövő a buszé, de egy egy ilyen blogon szinte kötelező írni: maradjon vonat is. A jövő ugyanis egyértelműen a vonaté. A 30-as számú vasútvonal sebességkorlátozásainak felszámolásával kb. fél óra menetidő nyerhető, a 30a jelű vonal átépítése 160 km/h-s sebességre hamarosan megkezdődik. A Nagykanizsa - Budapest gyorsvonat menetideje (Kelenföldig) így 2 óra 30-40 perc körül alakulhat. Korszerű, légkondicionált járművekkel, sokféle fedélzeti szolgáltatással (első- és másodosztály, büfékocsi, munkaasztalok, vécé, bicikliszállítás stb.) pedig egyértelműen jobb a vonat, mint a busz.
(Illusztráció: Kvarner IC, forrás: index.hu, Vasutas fórum, Dunántúli fővonalak topik, Edericsi 6417-es számú hozzászólása)