Az az ember, aki nekiment az IMF-nek is, nekimegy a MÁV-nak is. Orbán Viktor ma bejelentette: egy holdingba tömörítik a Volánt és a MÁV-ot. Valójában persze a MÁV-START-ra gondolt, hiszen a MÁV elsősorban a pályával és az ingatlanokkal foglalkozik.
Hogy valami, ami nagy, átláthatatlan, és eddig mindenki számára megreformálhatatlan volt, egy még nagyobb, még átláthatatlanabb formában reformálhatóbb-e, azt nem tudom. Úgy tűnik, sok minden csak elhatározás kérdése. Abból pedig most nincs hiány. Kérdés: vannak-e olyan emberek, akikkel levezényelhető egy ilyen folyamat, hiszen a vasutasok évtizedek óta gyakorolják, hogy kell a menedzsereket lerázni magukról.
A döntésnek persze vannak előnyei is, hiszen pl. az egységes (vasúti és buszos) vonalhálózat létrehozása így sokkal könnyebb. Házon belül megoldható a tarifaközösség is. Vagy az internetes menetrend buszra, vonatra, átszállásokkal. A sokfelé tagolt Volán vállalatokra pedig nagyon is ráfér már egy kis központosítás.
A vasútreform magában is nagy feladat, de most így buszostul lesz csak igazán nehéz. Hogy nem lehetetlen, azt az osztrák példa mutatja: ott is egy kézben van a vasút és busz. Persze, igazán hatékonynak ott sem mondható, csak sokkal több pénzből nyújt sokkal jobb szolgáltatást.