HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

A buszlobbi nagy napja

2009.11.04. 20:42 vonat blog

Remélem ma koccan a pezsgőspohár a Volánok háza táján. Kitűnő lobbistáik révén eltakarítottak minden más buszos céget a következő időszakra is a piacról, és a vasút kárára hatalmas mennyiségű belföldi távolsági járatot indíthatnak. Eközben a vasutat csonkolják - helyenként agyatlanul.

Megjent a közlekedési minisztérium honlapján a jövő évi közszolgáltatási megrendelés. Ebből az látszik, hogy a buszlobbi új helyekre nyomul be (Hódmezővásárhely, Szekszárd), miközben a legfontosabb vasúti fővonalakon továbbra is marad az eszetlenül korlátozott menetrend - Szabó Pál (postabiciklis) miniszter rossz emlékű hagyatéka, melyen az utódok sem tudtak túllépni.

Vasútügyben annyi fejlődés látszik, hogy Szekszárd és Baja értelmes menetrendet kap, a Balaton környékén 2 órás ütem alakul ki, és Veszprém - Szombathely / Zalaegerszeg felé végre hibátlan 2 órás ütem szerinti vonatok járnak.

A vonalbezárások egy része persze szükséges, hiszen a gyümölcsfáknak is jót tesz a metszés. Súlyos hiba viszont tönkretenni a vasúthálózatot a távolsági forgalomra is alkalmas 5-ös (Komárom - Fehérvár), 45-ös ((Pécs / Baja -) Sárbogárd - Fehérvár) vonal bezárásával. Érdemi megtakarításhoz az sem vezet, hogy Veszprém - Győr között hét közben a vonatok csak Zircig járnak. A vonat is, a személyzet is ott áll majd Zircen, az utasoknak meg buszra kell szállni. További járatok szüneteltetése is értelmetlen. Rajkára nem jár majd személyszállító vonat, de megtakarítani szinte semmit sem lehet rajta. Paksra az állam a pályát fenntartja, de vonatot nem indít rajta. Így szintén nem nagyon lehet spórolni. A településeket jól feltáró Esztergom - Komárom vonalért is kár - árufuvarozás miatt amúgy is életképes. Komlón a város nem akarja a vasutat - kell az értékes terület a központban. A villamosított Aszód - Vác vonalon a buszlobbi győzött: 18 új buszjárat kell a vonat pótlásához. A Debrecen - Létavértes vonal annak ellenére hal meg, hogy a vele fonódó másik debreceni elővárosi vonalat meghagyják, és 12 új buszjáratot állítanak be a vonat pótlására. Lajosmizse és Kecskemét között úgy szűnik meg a forgalom, hogy a vonalon Budapest - Lajosmizse között maradnak a vonatok. Hogy egy fejlesztés esetén ebből Budapest - Kecskemét elővárosi vasút lehet, az most senkit sem érdekelt.

Azt hiszem, a minisztérium is tudja, ebből megtakarítás, főleg 40 milliárd nem lesz. Zárásképp idézet Berényi Jánostól, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés elnök-vezérigazgatójától:

Az elvárt megtakarítás a megjelent intézkedésekkel biztosan nem érhető el a közlekedési rendszer szétesése, hangos utas-elégedetlenségek nélkül, ilyen mértékű forrás kivonása ugyanis irreális elvárás.

Forrás: A HUNGRAIL állásfoglalása a közösségi közlekedés átalakításával kapcsolatban, 2009. október 29., csütörtök

A végére pedig legyen itt egy kép. A volt NDK-ban tudják, hogy a busz-vonat verseny nem jó semmire. Inkább közös peronon lehet átszállni Geithainban.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr611500959

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása