A blog ezennel lobbizik azon vasútvonalak újranyitásáért, amelyeken a legnagyobb lenne az utasforgalom, de nem mindegyiknek van politikai hátszele. A felbátorodás oka az, hogy Fónagy János, leendő közlekedésügyi államtitkár bezárt vasútvonalak újranyitásáról beszélt:
A Komárom–Székesfehérvár, a Debrecen–Létavértes, a Zalalövő–Körmend, az Almásfüzitő–Esztergom, a Godisa-Komló és a Győr–Veszprém vonalon állhat vissza leghamarabb – egyes esetekben már idén, sőt nem kizárt, hogy bizonyos szakaszokon már akár nyárra – a vasúti személyszállítás azon 29 vonal közül, amelyeket a leköszönő kormány 2009-ben bezárt, tudta meg a Vasárnapi Hírek.
Forrás: Több bezárt szárnyvonalon helyreállhat a vasúti közlekedés, in: Vasárnapi Hírek, 2010. máj. 2.
Nos, jöjjön Száz vasútat vasút-újranyitási toplistája a Fidesz számára:
1. Rajka - Győr
A világszínvonalú Flirt vonatok közül nem mind mehet el Rajkáig jelenleg, a vonatok többségét takarékosságra hivatkozva Győrtől csak Hegyeshalomig közlekedtetik. Nem a várható utasforgalom miatt, hanem a bezárás értelmetlensége miatt került az első helyre.
2. Komárom - Székesfehérvár - Sárbogárd
Ez hivatalosan két vonal, de valójában egyben kezelendő. Sárbogárd fontos csomópont, ahová Baja, Szekszárd és Pécs felől érkeznek a vonatok. Innen menne a csatlakozó vonat Székesfehérvár felé, ahol a Balaton és Veszprém felé át lehet szállni. A vonal folytatása ehhez a rendszer kapcsolhatná hozzá Komáromot és Győrt. Fontos városközi kapcsolatok jöhetnek létre. Korábban már megtervezte a MÁV az ehhez szükséges, jól csatlakozó menetrendet, de az már nem léphetett életbe, mert a vonalakat bezárták.
3. Győr - Veszprém
Szintén teljesen logikátlanul végrehajtott ál-takarékoskodás áldozata. Zirc és Veszprém között csak hétvégén járnak a vonatok, hét közben Zircen állnak a szerelvények. Ennek így sok értelme nincs. Teljesen új menetrendi koncepció kellene a vonalra.
4. Esztergom - Komárom
Budapest elővárosi hálózatának meghosszabbításaként is értelmezhető Lábatlan, Süttő, Nyergesújfalu felé. Hamarosan korszerűsítik a Budapest - Esztergom vasútvonalat, így gyorsabban eljuthatnak az utasok a Duna-menti, most szünetelő vonalra is.
5. Debrecen - Létavértes
Debrecen elővárosi hálózatának sokkal fontosabb része lehetne, de ehhez fejlesztésekre van szükség. Mivel a fonódó nagykereki vonalat nem zárták be, komolyan megfontolandó, hogy a létavértesi bezárásának volt-e értelme.
6. Fehérgyarmat - Zajta
Aki itt bezárta a vasutat, bizonyára nem értette meg annak területfejlesztésben betöltött szerepét. Érdemi megtakarítást a nyúlfarknyi szakaszon elérni nem lehet. A helyiek azóta is várják vissza a nagyvonatot, amely vasárnap este közvetlenül Budapestig közlekedett. Az apró falvakban sok százan szálltak fel.
7. Budapest - Lajosmizse - Kecskemét
A vonalnak a felújított részét zárták be. Ez a vonal egy korszerű elővárosi vasúttá fejlesztendő, és célszerű teljes hosszában üzemeltetni, hiszen Kecskemét egy dinamikusan fejlődő megyeszékhely, egyre nagyobb vonzerővel.
Szerintem itt ér véget a legfontosabb, legjobban hiányzó mellékvonalak listája. Távolsági forgalomban a legnagyobb jelentősége (utascsábító ereje) Győr - Komárom - Székesfehérvár - Sárbogárd - Baja / Pécs összeköttetésnek lenne; elővárosi forgalomban Süttő, Lábatlan budapesti kapcsolata vonzhat új utasokat.