IC Pécsről Pestre 2008-ban
6 15, 6 55, 8 55, 11 55, 13 55, 15 55, 18 55
IC Pestről Pécsre 2008-ban
6 30, 9 30, 12 30, 14 30, 16 30, 17 45, 19 30
IC Pécsről Pestre 2009-ben
5 45, 7 45, 9 45, 11 45, 13 45, 15 45, 17 45, 19 45
IC Pestről Pécsre 2009-ben
5 24, 7 24, 9 24, 11 24, 13 24, 15 24, 17 24, 19 24
Szép, két órás ütem. Egy nagy hibája van csak. Reggel Pécsről épp a legkelendőbb, megszokott időben nincs vonat Pestre.
Nem pontosan értem a megrendelőt. Az 5 24-es indulásnak van értelme, kell egy vonat kora reggel. Kell egy vonat a ráérősebbeknek is, jó a 7 24-es indulás. Egy sűrítőjárat a két vonat között azonban elengedhetetlen.
És ha valahol, hát itt nagyon kellett volna ugyanaz a megoldás, mint Szeged és Budapest között: pótjegy nélkül is igénybe vehető kocsik. Semmi sem indokolja, hogy Pécsről csak IC-vel lehessen Pestre jutni. Korábban is írtam, az a baj, hogy a szegedi megoldás újdonságától, siekrétől maguk a vasutasok ijedtek meg legjobban, mert az alapjaiban kérdőjelezi meg a korábban kialakított IC koncepciót. (Különleges, drága vonat, kiemelt vonat. Csak közben ez a koncepció elavult... Mára a mobilitás fontosabb.)
Nem racionális dolog a vasúti teljesítményt egy régióközpont és a főváros között korlátozni. A vasútnak épp itt, és épp reggel hatkor, csúcsidőben van jelentősége.
A jó szándékú menetrend módosítás ilyen hibák miatt válik bosszantóvá.