HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Jó közszolgáltatási szerződésben gazdag új évet!

2009.01.03. 21:48 vonat blog

Két és háromszázmilliárd forint közötti az az összeg, amibe a vasúti személyszállítás a magyar adófizetőknek kerül 2009-ben. Ez a teljes magyar költségvetésnek kb. 2,7 %-a. Erről a pénzről szól ez a blog 2009-ben is. Boldog új évet!

Lehet, hogy csak a vasúttal foglalkozni elég unalmas. De ha figyelembe vesszük (a fenti összegen túl), hogy milyen politikai, társadalmi, környezetvédelmi, gazdasági szerepe van ennek az ágazatnak, akkor nyugodtan merek e témáról írogatni.

Így az új évben például arról, hogy nagyon sok múlik azon, milyen közszolgáltatási szerződést köt az állam a vasúttársaságokkal.

A MÁV Zrt. 2007 után 2008-at is pozitív eredménnyel zárja (...), az alaptevékenységhez tartozó költségek az idén nem emelkednek, a 2008. évi 239 milliárd forint szinten maradnak. (...) Heinczinger István [MÁV vezérigazgató] kiemelt feladatnak nevezte 2009-ben, hogy a MÁV-START Zrt. közszolgáltatási szerződés keretében ellássa feladatát. Fontosnak tartotta a vezérigazgató, hogy 2010-re a MÁV Zrt. és az újonnan alakuló infrastruktúra vállalat az állammal kössön közszolgáltatási szerződést, amelyben nullszaldósra hozzák ki az állami tulajdonban lévő infrastruktúra elemek finanszírozását.

(MÁV: Eredményes a megszorítás, 2009. jan. 1., fn.hu)

A közszolgáltatási szerződésben rögzítik a felek, mit várnak egymástól. Kérdés, mit kér a START-tól a minisztérium. Milyen minőséget vár el, milyen minőséget tud finanszírozni. Fordulat történhet 2009-ben a vasúti személyszállításban, ha ez a szerződés rögzíti a játékszabályokat, és kiszámíthatóvá válik az anyagi háttere a személyszállításnak. Kérdés, milyen gyorsan látják ezt az utasok, és milyen gyors fejlődés indulhat meg ezek után.

Újévi fogadalom javaslat politikusoknak: 2009-ben egy JÓ közszolgáltatási szerződés kell a vasúttal!

(Fotó: Index.hu, fórumok, Vasutas fórumcsoport, Kunsági dízel topik, fpalya 7990-es számú hozzászólása)

Szólj hozzá!

Címkék: vasút költségvetés közszolgáltatás

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr72855930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása