A Magyar Vasúti Egyesülés nevében is született immár hozzászólás a Reformszövetség ajánlása kapcsán kirobbant vitához. Lényege: nem a vasúti közlekedés drasztikus korlátozásával kell gazdaságosabb vasutat létrehozni, inkább a vasút-busz párhuzamosságot kell csökkenteni, ütemes vasúti menetrendet kell bevezetni, hatékony regionális társaságokat kell létrehozni. Ez Berényi János, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés elnök-vezérigazgatójának mondandója.
Csak a legfontosabb mondatokat emelem ki a szövegből:
Elsőként a helyi közösségi közlekedési alágazatok, azaz, a vasút, ill. a közút párhuzamos megrendelésének megszüntetését kell alapelvként meghirdetni.
A vasúti mellékvonalakon folytatott személyszállítást – ahol érdemes fenntartani - az önkormányzatok aktív szerepvállalásával regionális vasutakba kell szervezni, amelyek képesek sokkal rugalmasabban gazdálkodni, mint egy politika által kontrollált és befolyásolt országos nagyvállalat (...).
A jelenleg alkalmazott kedvezményi rendszert felül kell vizsgálni.
Idézetek forrása: Berényi János: Nem a busz a megoldás, index.hu, 2009. február 27.
Berényi mondókája egybecseng a Reformszövetség szakértőjeként tevékenykedő, és itt többször idézett Antal Dániel véleményével, és az egyetlen támogatható jövőképet ez a fajta gondolkodásmód jelenti.