HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Párhuzamos polémia

2009.03.08. 16:50 vonat blog

A Magyar Vasúti Egyesülés nevében is született immár hozzászólás a Reformszövetség ajánlása kapcsán kirobbant vitához. Lényege: nem a vasúti közlekedés drasztikus korlátozásával kell gazdaságosabb vasutat létrehozni, inkább a vasút-busz párhuzamosságot kell csökkenteni, ütemes vasúti menetrendet kell bevezetni, hatékony regionális társaságokat kell létrehozni. Ez Berényi János, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés elnök-vezérigazgatójának mondandója.

Csak a legfontosabb mondatokat emelem ki a szövegből:

Elsőként a helyi közösségi közlekedési alágazatok, azaz, a vasút, ill. a közút párhuzamos megrendelésének megszüntetését kell alapelvként meghirdetni.

A vasúti mellékvonalakon folytatott személyszállítást – ahol érdemes fenntartani - az önkormányzatok aktív szerepvállalásával regionális vasutakba kell szervezni, amelyek képesek sokkal rugalmasabban gazdálkodni, mint egy politika által kontrollált és befolyásolt országos nagyvállalat (...).

A jelenleg alkalmazott kedvezményi rendszert felül kell vizsgálni.

Idézetek forrása: Berényi János: Nem a busz a megoldás, index.hu, 2009. február 27.

Berényi mondókája egybecseng a Reformszövetség szakértőjeként tevékenykedő, és itt többször idézett Antal Dániel véleményével, és az egyetlen támogatható jövőképet ez a fajta gondolkodásmód jelenti.

Szólj hozzá!

Címkék: jövő berényi reformszövetség hungrail

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr17989542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása