Reméljük Oszkó Péter pénzügyminiszter alábbi kijelentése egy versenyképes integrált közlekedési rendszerről szól:
"A kormány egy még részleteiben nem ismert 200 milliárdos megszorításon dolgozik, amit a következő évben szeretnének a kiadási oldalon megtakarítani. A MÁV-ot mennyire fogja érinteni az elvonás?
A MÁV hihetetlen pénzébe kerül az adófizetőknek. Ezen a téren meg kell találni a megtakarítási lehetőségeket.
Gondolom több tízmilliárdról beszélünk.
Természetesen, de csak hogy érzékeltessem: jóval többe kerül a MÁV, mint például a 13. havi nyugdíjak.
Megint közeledik a szárnyvonalbezárásokkal kapcsolatos vita?
A végső cél olyan összefüggő menetrend-rendszer kialakítása, ami nem csak a MÁV-ot, hanem a közúti közlekedést is érinti. Olyan rendszer kell, ami biztosítja a szükséges tömegközlekedési kapacitásokat mindenhol, de kiszűri a többszöröződéseket."Forrás: Oszkó: a teljes illegalitásban működő cégeket nem tudjuk megfogni, 2009. június 17., hirszerzo.hu
Ésszerű integrált közlekedési rendszer létrejöttében reménykedem. A vasútbezárás önmagában nem jelent komoly megtakarítást, mert az igazi vasútbezárásnak sok költsége van.