HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Elsőnek az időjárásálló vonatok dőltek ki

2010.01.30. 20:06 vonat blog

Január van, vörös riasztás után fehérbe borult a főváros. És borult a vasúti menetrend is.

A budapesti elővárosi forgalomban az intenzív havazás miatt, további változásokat vezettek be. Déltől nem közlekednek a rövid útvonalú elővárosi vonatok, helyettük a távolsági vonatok minden elővárosi állomáson és megállóhelyen megállnak a felsorolt vonalakon.

(Forrás: www.mav-start.hu, 2010. jan. 30.)

Egy szolnoki vonatot nem szokás távolságinak nevezni, ebből a közleményből az egyszeri utas aligha érti pontosan, mi vár rá a Keletiben. Egyet sejt csak: bizonytalanság és fagyoskodás jön. A lemondott vonatok mellett egyébiránt az alábbi jel található a menetrendben:

Mi ez? Csak nem egy hercig kis hópehely? Akkor rossz lenne a jelmagyarázat? Vagy ez annyira nagyon rendkívüli helyzet, hogy az egyszerű, hétköznapi rendkívüli helyzeten is túltesz?

Hogyan néz ki mindez az egyszeri vonatozó szempontjából? Az elvira.hu-n szépen követhető a 3336-os számú személyvonat sorsa:

 

Próbáljuk értelmezni a fentieket. A Keletiből 16 53-kor indulna Gyömrőn át Sülysápra személyvonat - hópihés jelölésű. Nos, ma az nem ment a "hóhelyzet" miatt. Az utasoknak várniuk kellett a 17 18 helyett 17 25-kor meglóduló a szolnoki "zónázó" vonatra. Ez elvben Sülysápig nem áll meg (=azt a zónát nem szolgálja ki) - most azonban minden állomást és megállót kiszolgált.

Elindult tehát ez a mindenütt megálló vonat. Sülysápon utolérte, megelőzte egy gyorsvonat, emiatt további késedelmet szenvedett el. Végül jókora késéssel cammogott be Szolnokra, nyomában már a következő, szintén késő gyorsvonattal.

Hosszasan lehetne vitatni, hogy jogos-e az, hogy az utasoknak időjárásállóként meghirdetett vonatokat a vasúttársaság a rossz időre hivatkozva lemondja, és olyan menetrendet vezet be, amely hatalmas késéseket okoz, és kiszámíthatatlanná teszi a teljes budapesti elővárosi forgalmat. Hagyjuk. Most csak azon gondolkodom, meddig tart még az utasok türelme a hírhedt Budapest - Újszász - Szolnok vonalon egy újabb ilyen nap után:

24 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr531715364

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Itt van európa 2010.01.31. 10:01:22

Tegnap Európa bekukkantott az ablakon. Persze nem az a gyönyörű nő, de majdnem. Mi, magunkat felvilágosulnak, civilizáltnak gondolók gyakran emlegetjük a tőlünk keletre, esetleg délre lévő kontinenseket, kontinensrészeket, ha valami nem tetszik nekünk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MP 2010.01.31. 09:48:49

És ne járj autóval...

Don Bolesz 2010.01.31. 09:52:37

és ez már csak rosszab lesz!
létszám nélkül nincs hótakarítás.

Picsasereghajtó 2010.01.31. 10:03:53

Tegnap délelőtt:

Budapest-nyugati - Vác-alsóváros: 30 km, 20 perc
Vác-alsóváros - Vác: 2 km, 20 perc

klikk ide · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.31. 10:24:21

Itt is 20 cm hó esett. A villamosok is harcolnak.

Tonyeaux 2010.01.31. 10:29:05

Szegény vasutunkat ismét ordenáré meglepetésként érte a havazás, mintha itt sohasem esett volna még. Ugyan, az ember december-januárjában mire számítson? Szerintem ott fent imádkoznak hogy ne essen a hó, aztán ha esik, "úúú basszeg, csak leesett" felkiáltással ücsörögnek tovább... Télen igenis esik a hó, és igenis készülni kell rá. Más országban az egész vasút vezetősége lemond, ha 10centi hó ilyen szinten megkavarja a közlekedést. Az első alkalom után. A mi kis vasutunk meg olyan jó 2-3hónapja labilis, és úgy néznek a hóra mintha sosem láttak volna olyat... Ezért akasztás jár jobb helyeken a vezetőségnek...
És a legviccesebb, hogy már egyszer elkezdett olvadni, azóta nem sikerült kidolgozni egy tervet vagy valamit, mi lesz ha megint leesik. Amúgyis, a a sinkorona magassága több mint 10 centi, ergo még 10centi havazás sem kéne hogy gondot okozzon. Elég felszínes ez a gondolkodás azt tudom, de mégis van benne valami. A magyar vasútnak minden eszköze rendelkezésre áll, hogy tudják kezelni a telet, mégsem teszik... Itt jön ki a zsebtömködés legjobban.

mallac 2010.01.31. 10:41:43

asszem nem a sínkorona a gond mint inkább a a váltók közé hulló hótömeg amitől nem lehet egykönnyen nyitni zárni őket

Tomi1973Wien 2010.01.31. 11:11:52

teligumit a vonatokra :-D

Tonyeaux 2010.01.31. 11:24:30

mallac, erre találták ki a váltófűtő berendezéseket, nállunk egyenlőre az elektromos váltófűtő ismeretlen fogalom, tőlünk nyugatabbra pedig annyira a része a vasúti közlekedésnek mint a jelzőlámpa. Itthon toszigálható hőlégfúvó van, másnéven süsü, szolnokon Pl pont van is hadrafogható. Egyébként a váltók zöme megbírkózik még ennyi hóval, igazi problémát a fagyás jelenti, de most erről nem beszélhetünk... Egyébként egy váltót kisöpörni nem sokba tart, 3-4 fő gallyseprűvel szerintem igen hamar végez. Nameg rengeteg "süsü" is van, idejében kellene őket előhúzni a parajos legvégéből, amikor már le esett a hó...

Tonyeaux 2010.01.31. 11:38:26

nem amikor leesett a hó..

2010.01.31. 11:42:36

A BKV-t és a MÁV-ot meglepte az évszaktól eltérő időjárás. Ki látott már olyat, hogy télen hó esik. SZABOTÁÁÁÁZS! :)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.31. 11:53:14

A vonatok allandoan kesnek.
Ha sut a nap es 30 fok koruli meleg van akkor azert.
Ha esik az eso akkor azert.
Ha hullik a ho akkor azert.

efi 2010.01.31. 12:09:09

Az a csillag jel idén van először a menetrendben. Én semmiféle rendszert nem látok benne, hogy hova tették be és mint látható az értelme is egy nagy nulla.
Amúgy Mo-on is van váltófűtés. Igaz nem a MÁV-on.

orwell 2010.01.31. 12:12:45

most néztem a híreket a tv.-n. Megnyugtattak ,hogy a vonatok járnak de 5-10p késésre számítsanak az utasok!!
tudomásom szerint ennyit +14'c-ban szélcsendben is összejön

donroberto 2010.01.31. 12:28:24

Nem gyakran nézem az elvirát, de ez mindenkinek ennyire triviális, hogy az oldal megmutatja a késéseket?

Chupa (törölt) 2010.01.31. 12:30:28

Nem az a baj hogy késik, hogy befagy, hogy elakad.
Az a baj hogy az összes kibaszott vasutas ilyenkor lapít mint szar a fűben. Miért nem lehet azokat az utasokat akikből élnek normálisan tájékoztatni. A keletiben akkor is tíz perc késést írnak ki, ha a vonat még nagykátán van, aztán szépen srófolják fel. Ha valahol megáll a vonat és nem indul tovább még a kaller is eltűnik nehogy a szarházi utasok faggassák. Majd minden vonaton van hangosbeszélő amin 5-6 éve még az állomásokat is bemondták, de 3 éve egyszer sem hallottam megszólalni bármi történt is.

garp74 2010.01.31. 13:13:05

@Chupa: én egyszer hallottam, a mozdonyvezető szólt be valamit lacinak, nyilván a kallernek.
egyébként tényleg ezt csinálják.

garp74 2010.01.31. 13:14:27

@donroberto: nem régi az újítás, de én azóta rendszeresen használom, reggel indulás előtt csekkolom, hány perc késéssel menjek ki a vonathoz. ez az első ésszerű dolog, ami történt az elmúlt húsz évben a mávnál, várom is, mikor szüntetik be.

garp74 2010.01.31. 13:16:46

a poszthoz pedig: teljesen jogos a felvetés. az a gond, hogy nincs valódi tulajdonos, aki jól elverné a máv-startot, hogy nem végzi a megrendelt szolgáltatást. az utas meg hogy követeljen kártérítést?

FormatC: 2010.01.31. 13:41:48

Mit gondoltok? Ilyen időben utazni??? Tessék szépen mindenkinek otthon maradni a s...ggén! "Tekintettel a zord időjárási körülményekre nem közlekednek az elővárosi vonatok." Hát a jó büdös ...

Van szerencsém a Bp. - Cegléd - Szolnok vonalra rálátással lakni ("trainspotting") és a következőt tapasztaltam a "zord időjárás" időszaka alatt: Az elővárosik TÉNYLEG nem közlekedtek, az Intercity-k (a szokásnak megfelelően 3-4 utassal) igen na és a konténerszállító tehervonatok szintúgy. Szóval sajnos ez az időjárás csak éppen az elővárosi vonatokat dönti porba. Az Intercitynek mennie kell, (különben előfordulhat, hogy a 3 fizető utasnak vissza kell adni némi pénzt) na meg a tehervonatok, amik ugye már többé-kevésbé privát érdekek szerint közlekednek, azok tudnak menni - érdekes nem?

A helyzet az t. blogtársak, hogy itt megint az egyszerű emberek vannak kőkeményen átb@szva! A MÁV-nak MEGVAN minden eszköze és lehetősége, hogy ilyen helyzetben is - esetleg kisebb késésekkel, de nem 30-40 percesekkel! - biztosítani tudja a normális közlekedést, csakhogy ám most van ÜRÜGY miért is nem teszi. (Mert nincs ember akit kihajtson váltót tisztítani, nem készülnek fel időben az időjárási körülményekre stb. stb. stb.) Na és akkor mi van??? Éri őket bármilyen retorzió???

Az a helyzet, hogy többek között ez is mutatja, hogy ezt az EGÉSZET úgy ahogy van már rég fel kellett volna számolni és 0-ról újraépíteni, profi alapokon. (Példát lehetne venni a Cseh Állami vasutakról, hogy ne mindjárt Ausztriához hasonlítsuk magunkat...)

Ja és az összes vasútállomási rehabilitáció során beépül(t) a váltófűtő (elektromos) rendszer, csakhogy ám azt be kellene kapcsolni - időben. Az meg ugye energiát fogyaszt. Meg tudom érteni, hogy erre nincs pénze a MÁV-nak, miért is lenne. Holnaptól a 40 km-es egész (retúr) jegyet 1470,. !!! forintért fogom megvenni. Ennyiért már egy alacsonyabb fogyasztású kiskocsival egymagam oda-vissza megjárom - "menetrendtől" függetlenül.

Szégyen ez az egész.

cavinton 2010.01.31. 22:10:54

Nincs az egészben semmi csoda. Szétrohadt, agyonjavított mozdonyok, kocsik, muzeális síneken nem a gazdaságosság és a pontosság mintaképei.

cavinton 2010.01.31. 22:12:43

Ja és van valakinek tippje, hogy a most bezárt Máv Északi Járműjavító telkét ki akarja lenyúlni?

Manyizga (törölt) 2010.01.31. 22:15:46

A gond az, hogy a tulajdonos/megrendelő SEMMIT nem tesz, amikor kiderül, hogy a megrendelt 100 vonatból nem közlekedett le 10-20 db. Legalábbis semmi olyat, ami miatt a felelősök érdekeltek lennének abban, hogy ne hibázzanak.
Amíg nincs valódi felelősségrevonás, addig ilyen minőségben szolgáltatnak. Idézőjelben.

matteo14 2010.02.13. 12:26:38

Miért nem lehetett volna a zóna és a személy menetrendjét fúzionálni?Indul keletiből óra 53 perckor, Sülysápról indulna óra 50-kor.
süti beállítások módosítása