Nem megy ez a balatoni vonatozás, pedig erőlködik a MÁV rendesen. Az északi parton most a kenesei löszfalnál nem jár a vonat, a déli parton meg igen gyatra a szolgáltatás, ha az M7-essel vetjük össze. De vannak apró jelek az örökké bizakodóknak.
Mik az apró jelek?
A MÁV-START próbálja behozni elmaradását a bicikliszállítás területén. Az elmúlt években egyre többen járnak a Balatonra bringázni, de a vasúton alig tudták elvinni a rengeteg biciklit.
A nyári menetrenddel június 19-én életbe lépő kerékpáros szolgáltatásfejlesztéssel az alapütemű Balaton parti távolsági járatok nagy részében lehetővé válik a kerékpárszállítás. A déli parton, a kerékpáros szempontból legkihasználtabb Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa vonalon napi hat pár vonatban közlekedik nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsi,
Forrás: Kerékpárszállítási lehetőségek fejlesztése, 2010. jún. 4., mav-start.hu
Próbálkozik még a vasúttársaság a déli parton elfogadható minőségű kocsikat közlekedtetni. (A jelenleg nagyrészt közlekedő használt német kocsiknak csak minden második ablaka lehúzható - ez a legszörnyűbb egy nyári balatoni vonatban.)
2010. június 19-től a Balaton déli partján InterCity kocsikkal kiegészítve közlekedik a távolsági járatok nagy része, amelynek köszönhetően napi öt pár dél-balatoni alapütemű távolsági vonatban, valamint egy ütemen felüli távolsági járatpárban lesz komfortosabb az utazás.
Forrás: Tájékoztató a 2010. június 19-én életbe lépő nyári menetrendről, 2010. jún. 4., mav-start.hu
Az északi parton még rosszabb a helyzet. Lehúzható ablakú, de vénséges vén kocsik, szánalmas sebesség. Végezetül szörnyülködjünk azon, hogy Badacsonyba három és fél óra az út, 170 km-en.
Normálisnak akkor nevezném a szolgáltatást, ha a jelenlegi IC minőségének megfelelő, és legalább a tópartig gyorsan eljutó vonatok járnának. Erre viszont még éveket kell várni, hiszen a pálya ugyan épül, de lassan, új járművekről pedig csak álmodhatunk.
A bicikliskocsit ábrázoló kép forrása: C50 hozzászólása az index.hu vasútmániás fórumán.