HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Valami készül

2010.07.11. 18:24 vonat blog

Régóta ismételgetem, hogy a legfontosabb a magyar vasút számára, hogy hatékonyabban tudjon működni. Más kiút nincs. Több pénz a Fidesz-kormány alatt sem lesz, ezt az államtitkár egyértelműen kimondta.

[Völner Pál] államtitkár úgy nyilatkozott: elégedett lenne, ha a közösségi közlekedés állami finanszírozásának szinten tartása mellett a szolgáltatási színvonalat jelentősebben emelni tudnák.

Forrás: Völner Pál: a kormány elkötelezett a vasútfejlesztés mellett, mfor.hu, 2010. júl. 9.

 

Kétségtelen, a színvonal javításához a megfelelő finanszírozás elengedhetetlen. A hatékonysági tartalékok viszont óriásiak. Az ország képes óriási infrastrukturális fejlesztésekre, gondoljunk csak a rendszerváltás óta kiépített autópálya hálózatra. Amennyiben az uniós támogatásokat okosan osztják el, néhány vonalon javulhat a színvonal, a hazai forrásokból viszont a többi vonal elfogadható állapotát kellene biztosítani. Ezzel párhuzamosan a járműpark fejlesztése (remélhetőleg) hitelből vagy lízingcégek bevonásával folytatódhat.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr262144857

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stepboy 2010.07.13. 20:35:14

Az infrastrukturális fejlesztéseket a jelenlegi formában talán nem kéne erőltetni: drága és lassú, és már szépen el menni látszik az első uniós ciklus is. Talán egy egész országra kiterjesztett ITF éppen elég komoly színvonal-növekedést jelentene hazánk tömegközlekedési rendszerében, ráadásul ez a következő ciklusra már a pálya rekonstrukciók komoly indikátora is lehetne. És persze egy tarifa átrendezés (aki nem fizet, vagy csak nagyon keveset az egy kicsit többet; aki meg nagyon sokat az egy kicsit kevesebbet fizessen a jövőben) is megoldható lenne többlet források nélkül...

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2010.07.13. 22:41:53

@stepboy: A hangsúly a szinten tartáson lenne, hiszen nem megengedhető, hogy egyre rosszabb állapotú pályákon zajlik a forgalom. Az uniós fejlesztések pedig zajlanak, de többre is juthatna pénz még ebben a fejlesztési időszakban.
süti beállítások módosítása