350 helyett csak 290 autót bérel a MÁV - olvasom. Nem akarok demagóg lenni, hiszen az utolsó ablakpucoló cég vezetőjének is van céges autója, miért ne legyen a vasúti vezetőknek is. A baj csak azzal van, hogy érzésem szerint amint egy vasúti ember "komoly" vezetői posztra emelkedik, elszakad a vasút hétköznapjaitól. A Könyves Kálmán körúti székháztól messze esnek a hétköznapok bajai. Egy átlagos vasúti középvezető nem járhat túl gyakran a vasút közelében. Minek is tenné? Céges kocsija van, sokkal gyorsabban eljut vele bárhova, mint a vonattal.
A mai magyar vasút nagyon messze áll a középosztály vagy a feltörekvő fiatalok világától. A plázák csillogása, a kertvárosok pázsitja nagyon különbözik a romos állomásoktól. Az autó kényelme, az út közben szóló zene, a hűtött-fűtött utastér nagyon különbözik a fülledt, vagy épp huzatos, műbőrüléses egri gyorsvonat kényelmétől.
Nem akarok demagóg lenni, mondtam, de valójában nagyon jót tenne a magyar vasútnak, ha a vezetői tényleg használnák, a mindennapokban, rendszeres utasként. A magyar vasút legnagyobb baja a rossz munkafegyelem, a hanyagság, az oda nem figyelés, a lelkiismeretlen munkavégzés. A dolgozók magukra vannak hagyva. A vezetők többet hallanak a vasútról a sajtóból, mint napi tapasztalatból.
Tapasztalat kell a szolgáltatásról és egyben ellenőrzés a dolgozóknak. Legyen szolgálati autója egy középvezetőnek, de igenis akarjon vonaton is utazni.