HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Szekszárd szervezkedik

2009.02.01. 22:07 vonat blog

December elején "Szarnak Szekszárdra" című irományomban foglaltam össze, mennyire rosszul is sikeredett a Szekszárdot érintő vasútvonal menetrendje. A Kötött pálya című blog is írt később az ügyről. Azóta már a szekszárdi polgármester is felébredt, és látta, hogy városa nem járt túl jól a változásokkal. Tiltakozott is a közlekedési miniszternél.

Két közvetlen intercity közlekedett Budapest és Szekszárd között a régi menetrendben. Az újban átszállás nélkül nem lehet eljutni a tolnai megyeszékhelyről a fővárosba. A menetidő legalább két és fél óra a 150 kilométeres távon, de van, amikor a duplája.

A MÁV 80 ezer potenciális utast veszíthet, egyes buszjáratokon a helyi Volán-társaság már megtriplázta a kocsik számát. Szekszárd polgármestere a vasúti menetrend felülvizsgálatát kérte Molnár Csaba közlekedési minisztertől. Horváth István attól tart, a közvetlen összeköttetés megszüntetése csak az első lépés volt a vasúti járatok megszűnéséhez.

(80 ezer utast veszíthet a vasút az új menetrend miatt, 2009. január 4., mno.hu)

Az, hogy a cikk első mondatában szereplő állítás téves, már meg sem lep. Soha nem volt két közvetlen IC naponta Szekszárd és Budapest között. Ennek ellenére szar a helyzet Szekszárdon.

Mind Baja, mind Szekszárd vezetése próbálkozott a jobb vasúti kapcsolat érdekében. Az Index.hu Vasutas fórumának Bátaszék és környéke topikjában az alábbi linkeket találtam:

 A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint ez a vasútvonal a Szabó Pál miniszter által elrendelt vonatritkítás legnagyobb áldozatai között van.

Ez a vonal lett volna a dunántúli ütemes menetrend másik fontos eleme a Baja-Szekszárd-Székesfehérvár-Komárom közvetlen vonattok közlekedésével. Fejlődés helyett visszafejlődés, a 46-os vonalon megszűntek a közvetlen budapesti és székesfehrévári vonatok is. A vonal csatlakozásai Budapest felé gyakorlatileg megszűntek: Budapest csak hosszú várakozással, két átszállással érhető el.

(Több pénzből kevesebb vonat: a 2009-es vasúti menetrend részletei, veke.hu)

Szerintem a következő két dologra lenne szükség a Baja - Szekszárd - Budapest vonalon egy normális személyszállítás kialakításához:

  1. A pálya állapotának javítása Bátaszék - Szekszárd között, ahol az interpici 34 perc alatt teszi meg a 19 km-es távot (34 km/h-s utazási sebesség). (Szekszárdról a 149 km-re eső Délibe a heti egyszer közlekedő Sugovica IC 2 óra 9 perc alatt ér.)
  2. A Sugovica IC Desiro típusú dízel motorvonatokkal közlekedik, de csak vasárnap jár. Ilyen típusú vonatokkal Baja - Szekszárd hét közben is kiszolgálható lenne. Vett is újabb Desirókat a MÁV-START, lenne tehát honnan beállítani a Baja - Budapest vonatokat.

Kíváncsian várom a folytatást. Mivel két viszonylag nagy városról és egy életképes vonalról van szó, így valóban érdemes lenne a jelenlegi helyzetből előre lépni, egy jobb, versenyképesebb vasúti kínálatot kialakítani.

(Illusztráció: Sugovica IC, index.hu, Vasutas fórum, Bátaszék és környéke topic, kocsiska13, 1643. sz. hsz.)

Szólj hozzá!

Címkék: szekszárd menetrend intercity interpici

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr24917054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása