A német vasút már tudja, ami itthon még titok. A bahn.de oldalon elérhető a szaktárca által bezárásra ítélt vonalak jövő évi menetrendje. Megadhatunk például egy szép karácsonyi kiránduláshoz passzoló december 25-i időpontot két halálra ítélt dunántúli vonalra, és lám, menetrendet dob ki a gép. A Komárom - Székesfehérvár vonalon például délután kétóránként járnának az új menetrend szerint a vonatok:
Sajnos csak délután ilyen szép kétórás az ütem. Újítás, hogy a vonatok a kisebb megállókban és állomásokon (pl. Moha és Moha-Rakodó) nem is állnának meg. A Dunántúlon ezzel egy új gyorsvonati kapcsolat keletkezne.
A szintén bezárásra ítélt, 45-ös számú vonalon ennél is érdekesebb a menetrend:
Szép, két órás, ütemes menetrend. A vonatok csak két közbenső helyen (a DB szerint "Belsöbarand" és "Aba-Sarkeresztur" nevű helyeken) állnának meg, láthatóan nem a vonal belső utasforgalmára tervezték a menetrendet. A változtatás megértéséhez a többi vonalat kell figyelni. Aki végigböngészi több kapcsolódó vonal menetrendjét, láthatja, hogy a 45-ös vonalon keresztül végigutazható a fél Dunántúl. Csatlakozások adódnak Fehérváron Komárom és a Balaton felé, Sárbogárdon pedig Pécsre, Bajára. Ez egy átgondolt, csatlakozásokat tartalmazó rendszer, melyet a KHEM meg akar szüntetni.
A fentiek szerint, 2 óránként, ütemesen lehetne utazni például Balatonfüredről Szekszárdra a bahn.de szerint 2009. december 25-én, ha nem akarnák bezárni a vonalat.