Most, kivételesen csak néhány aktualitást közlök.
Az előző posztban megírtaknak van folytatása. Az index.hu címlapon hozta a blogbejegyzést, az iho.hu is foglalkozott vele. Bár nem jelölték meg a forrást, azért gondolom nem véletlen, hogy a blogbejegyzés megjelenésének másnapján ugyanazt közölték. Reméljük, ez csak a kezdet.
Mivel az előző bejegyzés lenyegét többen félreértették a kommentelők közül, ezért pontosítom azt. Az 5-ös és a 45-ös számú vonalak esetében a dühítő az, hogy a minisztérium nem adott esélyt arra, hogy a teljesen megváltoztatott, távolsági közlekedésre optimalizált menetrendű vonalak bizonyíthassanak a bezárás előtt. Olyan fontos és versenyképes kapcsolatokat akarnak ellehetetleníteni, mint a Pécs - Székesfehérvár, a Szekszárd - Balaton, a Baja - Győr.
És ha már említettem, hogy nem hiába írtam meg az előző blogbejegyzést, következzen még egy, ami később is hasznosnak bizonyult. Korábban a veke.hu hivatkozott egy régebbi posztra, konkrétabban az állatkertes példára, amelyet több sajtóorgánum is átvett. (Az állatkert is olyan, mint a vasút, nagy az állandóköltségek aránya.) Az állatkeri példát használók között van az mno.hu, a gondola.hu, a 168ora.hu. Sajnos a forrás ezekben a médiumokban már nem jelenik meg.
Végül a mai nap eseménye még, hogy Vincze Béla Györgynek, az itf.hu ügyvivőjének figyelemre méltó publicisztikája jelent meg a Világgazdaságban. Idézet a cikkből:
Olcsóbb és jobb közösségi közlekedést egy komplex, integrált, egymásra épülő, egységes tarifarendszerben működő és nem egymással versengő ágazatokkal lehet elérni. (...) A versenyről azonban nem kell lemondani. Egy közösségi közlekedési rendszerben úgy lehet jól versenyeztetni, ha egyes hálózati elemeket vagy egész részrendszereket hirdet meg az állam. (...) Különösen akkor javulhat a vasút versenyképessége, ha a győztes cég a pálya kezelésének a jogát is megkapja, és egyszerűsített üzemvitelt vezethet be.
Egy integrált rendszerben a buszok a vasúti törzshálózat kiegészítő, ráhordó elemeként ideálisak. (...) ha egy viszonylaton az egyeztetések során a busz kerül előtérbe, ott a vasutat nem gazdaságos fenntartani.Forrás: Vincze Béla György: MÁV-reform: párhuzamos viszonylatok a végtelenben, Világgazdaság, 2009. október 28.