Éljen hazánk kormánya! Olcsóbb vasutat akarnak, de csupa olyan döntést hoznak, amely drágítja a magyar vasutat. A mai gyöngyszem a regisztrációs jegy. Sokba fog kerülni, és mire következtetéseket lehet levonni belőle az utasforgalomra vonatkozóan, addigra ez a kormány már csomagolni fog.
Szedjük össze, mit tett a kormány az elmúlt időszakban a vasút drágítása érdekében:
1. Emelnék a jegyárakat, ezzel újabb utasok pártolnak majd át autóra, kevesebb fizető utassal, kevesebb bevétellel számolhatunk.
2. Bevezetnék a regisztrációs jegyet az ingyen utazóknak, de a jegykiadás költségét a vasútvállalatra terhelnék.
3. Megállapodtak a szakszervezetekkel, hogy nem rúgnak ki senkit.
4. Olyan mellékvonalakat is bezártak, amelyek működtetésének határköltsége vélelmezhetően kisebb a határbevételnél.
5. Nem dolgoztak ki olyan integrált rendszert, ahol a buszok a vasútra hordanak rá.
6. A vasúttól utasokat elcsábító expresszbusz-hálózatot hoznak létre állami megrendeléssel.
7. Egy évvel Szabó Pál miniszter bölcs döntése után még mindig vonatszám, vonatkilométer korlátozással remélnek megtakarítást.
8. Hitelfelvétellel (kamat!!!) tömnék be a MÁV Csoport finanszírozási hiányát.
E hatalmas szellemi háttérrel zajló ál-vasútreform, reméljük, hamarosan véget ér. A (képzavarral élve) MÁV-ban tátongó finanszírozási hiányt persze a következő kormánynak majd be kell tömni. Ezt a mostani pénzügyminiszter rossz ötletnek tartja. Egy lehetséges következő pénügyminiszter ellenben azt mondta, pénzügyminisztersége esetén rendezné a két cég adósságát.