A köztelevízió százezrek által nézett műsora, a Kassza foglalkozott a vasúttal. Olyan témák közé válogatták be a szerkesztők, mint az adózás, a nyugdíjbiztosítás, a kisebbségek ügye. Ez egyértelműen jelzi: a vasút fontos közbeszédtémává vált, a társadalom megoldást akar.
Az egymás mellett elbeszélő, kiúttalan, értelmetlen vitát folytató szakembereket elnézve nem csoda, hogy nem sikerült a vasút ügyét az elmúlt nyolc évben rendezni. A vasútról kialakult képen csak rontott a televízió által készített, egyoldalú, prekoncepciókat alátámasztani akaró bejátszások sora.
Aki laikus érdeklődőként végignézte a műsort, szerintem semmit sem tudott meg belőle. Ilyen az, amikor a vitatottan működő köztévé a nép nevében bírálja a vitatottan működő közvasutat.
A nép hangját a műsorban egy szavazás jelenítette meg, eszerint a túlnyomó többség jobb vasutat akar, több adóforint elköltése árán is. Érdemes tehát a politikusoknak a vasúttal vergődni - ez jó jel.
A műsorba meghívottak az elmúlt időszakban a közlekedéspolitikában, vasútügyben meghatározó szerepet játszottak. Túl sok hasznos dolgot a jövőre nézve nem tudtunk meg tőlük. Azt azért megnyugtató volt hallani, hogy nyílt titok, hogy a vasútból előnytelen szerződésekkel csókosok sokasága viszi ki a pénzt. Szakmai kérdésekben nem tisztult a kép. Egyik szakértő (Antal) párhuzamos buszjáratokkal támasztana versenyt a vasútnak, de nem zárná be a mellékvonalakat, egy másik meghívott (Antali) ennek ellenkezőjét tenné/teszi/tette.
Jó lenne végre tudni, hogy akik most nem voltak jelen, de a jövőben meghatározó szerepet játszanak majd, hogyan akarják orvosolni a problémákat.