HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Összeomlás keleten

2012.08.25. 14:17 vonat blog

A két legfontosabb kelet-magyarországi vasútvonalnak annyi. Kész, vége, csak az utazik most már ezeken a vonatokon, aki nem tudja megszervezni másképp. A Budapest - Debrecen vonalat elvágták a bombakeresők, a Budapest - Miskolc vonalat pedig megette az idő vasfoga. A miskolci vonal az elmúlt napokban már látványosan haldoklott. Minden vonat késett, az IC közlekedés megszűnt a bombás vágányzás miatt, egyes IC pótló gyorsvonatok elviselhetetlenül zsúfolttá váltak.

Egy internetes beszámoló szerint a miskolci fővonal utazásra nem javallott. A legjobb pillanatban feltártak néhány rejtett hibát, erre jött hőguta: 80 km/h a 120 helyett. Egyesek válságstábban reménykednek.

(...) a Hort-Csány - Füzesabony közötti állomások váltókörzetére a 40-es lassújelek az elmúlt kb. 1 hétben kerültek ki, az ultrahangos mérések következményeként - ez okozza a késések igen jelentős részét. Ilyenkor mindig összeül valamiféle válságstáb, aztán rohammunkában nekiállnak kitalálni valamit, hogy honnan lehet idecsoportosítani pénzt, paripát, fegyvert. Szerintem most is ez fog következni.

Forrás: István Gyuri 10 675-ös számú hozzászólása a 80-as vonal index.hu fórumban

A helyzet tehát a következő: adott egy nagy forgalmú fővonal, amelynek a felújítását a közeljövőben elkezdenék, ám hirtelenjében feltárnak néhány, addig rejtett hibát, így bevezetnek egy csomó sebességkorlátozást. Már ez ellehetleníti a forgalmat, de még kényszerből ide terelik a vonatokat a másik fővonalról is, plusz jön a nagy meleg, és még újabb sebességkorlátozásokat vezetnek be. Eredmény: minden vonat fél óránál többet késik. Szép történet.

Csak költői a kérdés, hogy egy kulcsfontosságú fővonal hogyan kerülhet olyan állapotba, hogy fél óránál kisebb késés nincs rajta. És mi innen kiút? Minden vonalnak végig kell járnia azt a fejlődési pályát, mint a fél Dunántúl forgalmát évekre versenyképtelenné tevő 30a-nak (Budapest - Székesfehérvár)? A lassan széthulló dunántúli vonalak miatt a vasút szerepe a térségben visszaszorult, pedig igenis tudna hasznos lenni (ahogyan azt 2009-ben már megírtam). Most, hogy lassan kész a felújítás, apránként kell majd újjáéleszteni a vasutat.

Csak remélem, hogy a miskolci vasútvonal nem járja be ugyanezt a visszafejlődési majd fejlődési pályát. Nem kell a felújítás előtt-alatt kiürült vonatokat újra megtölteni, mire végre rendben lesz a vasútvonal. Látszólag a pénzhiány az oka mindennek, de ha figyelembe vesszük, hogy a felújítás előtti rossz vasút üzeme mennyibe kerül és mennyire (nem) hatékony, látható, hogy a lerohasztás is drága mulatság.

1 komment

Címkék: versenyképesség sebességkorlátozás menetidő

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr494731203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.27. 09:19:01

A lassújelek elviszik a pénzt.

Amikor kitesznek egy lassújelet, nem gondolják végig, hogy az a(zok)ból eredő plusz (vissza)gyorsítás évente akár több száz millió Ft-ot is elvihet.
süti beállítások módosítása